Run Mama run!

Två kvällar med många skärmar; trendigt värre

Nix, inte TV-skärmar och dator-skärmar, jag menar de orange-vita. Jag var ansvarig för OK Ravinens teknikträning igår, vilket innebar att jag hade sådär 25 skärmar att hänga ut i en skog nära mig inför detta. Samt vara på plats, instruera träningsvilliga (30 st kom!), pricka av att alla kom tillbaka och inte blivit vildsvinsföda, samt...

Morgonjogg med Lisa Nordén och ASICS

Arbetsveckan har börjat på bästa möjliga sätt (frånsett transporten in till stan – kollektivtrafiken – kö – stressad – sen). Jag var inbjuden till morgonjogg och frukost med OS-silver-medaljör Lisa Nordén som hölls på ASICS nya kontor inne i city. Ascis urtrevliga marknadsansvariga Vanessa hälsade oss och särskilt förstås Lisa, välkomna. Vi var väl ett...

Obarmhärtiga löparbanor

Vi gick/joggade ner till vår idrottsplats igår kväll, hela familjen. Lite hopp och lek stod på programmet. Kul sätt att tillbringa en kväll, istället för att slöa i soffan. Barnen körde mest längdhopp, samt turades om att sura lite för att syskonet var bättre. Men som helhet gick det bra, och jag försökte halvhjärtat köra...

Provlöpning och provcykling inför Hammarby Hill

I strålande sensommarväder igår kväll åkte jag till Hammarbybacken för att kolla läget lite på vår provlöpning och provcykling av Hammarby Hill-banorna. Alltid lika spännande att se om någon dyker upp! Och jo, minsann, klockan 18 stod det säkert åtminstone 50 förväntansfulla cyklister och dryga tiotalet löpare vid foten av backen. Fredrik Zillén från Spring...

Min cykelväg från jobbet och hem

Tog det lugnt igår på cykelturen hem och fotade min vackra väg hem. Från norr till söder, från förort till villaidyll förbi city, en resa mellan väderstreck, stadsdelar, arkitektur, samhällsklass, dofter och ljud. Jag startar förbi Hagalund – “Blåkulla” kallat. Ett miljonprogram så gott som något.  Vidare förbi bygginfernot vid Karolinska Över Sveriges mest trafikerade...

Mamma som coach

Jag gjorde min första coach-insats i fredags, på en av de största ungdomsstafetterna som finns, Ungdomens 10-mila. Tävlingen avgjordes nere i Västergötland och min elvaåring var med. Och så nervös som jag var innan start har jag inte varit på många, många år! Utmaningen var förstås att inte låta det märkas ett enda dugg, utan...

Orientering vid havet och Jägarna 2

Igår kväll drog maken och jag alltså ut till sommarvackra Björnö, längst ut på Ingarö. Kom dit som två hyfsat dressade tjänstemän, bytte om bakom bilen till två orienterare och gav oss ut på banan. Jag fick en minuts försprång till min man och höll undan… till sjuan, som jag missade med kanske 20 sekunder, så...

Barfota med skor

Nej. Känner inget. Inte ont, inte träningsvärk efter barfotalöpningen med skor igår. Det kändes absolut väldigt annorlunda jämfört med att ha uppbyggda löparskor, jag kände underlaget, kände stenar (utan att det gjorde ont) och jag trippade fram försiktigt på tå/mellanfot. Skorna var väldigt sköna och mjuka, det var inga problem att vara barfota i dem....

En barnlek utan barn

Första arbetsdagen! Det tar lite tid att komma upp i tempo, än så länge har det mest blivit lite mailrensning. Jag har nog en del att göra framöver, lite projekt som sätter igång i september som bör förberedas. En arbetsvecka utan fyra barn som ska lämnas och hämtas är en barnlek. Likaså att få in...

Tillbaka efter semester!

Oj. Hemma igen efter två veckors semester. Sist jag skrev skulle jag formtoppa inför orienteringstävlingen O-ringen, som avslutades i fredags. Det gick bra! En slutlig 10:e plats i min klass och därmed nådde jag med råge mitt mål; att vara bland de 15. Kroppen svarade riktigt bra framförallt mot slutet av veckan och orienteringen stämde bra...

Formtoppning inför Oringen 2012 – Jenny Tirén Berg

Nu är det en vecka och en dag till Oringen i orientering börjar i Halmstad. Jag springer på inget sätt någon elitklass och jag är på inget sätt heller favorit i den klass jag springer, men jag vill ändå göra bra i från mig och ge mig själv chansen att vara i bra form under...

Semestervecka med träning från hav till fjäll

Så. Åter hemma efter en mysig vecka med många bra träningspass. Vi åkte upp i onsdags förra veckan mot Åre, och tältade ungefär halvvägs – på Hornslandet utanför Hudiksvall. Jag hade sprungit ett norrlandsmästerskap där för 100 år sedan och hade både karta och minne av att det var fint. Där blev det morgonjogg innan...